[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=”” type=”flex”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”true” min_height=”” hover_type=”none” link=”” border_sizes_top=”” border_sizes_bottom=”” border_sizes_left=”” border_sizes_right=”” first=”true”][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” content_alignment_medium=”” content_alignment_small=”” content_alignment=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” sticky_display=”normal,sticky” class=”” id=”” font_size=”” fusion_font_family_text_font=”” fusion_font_variant_text_font=”” line_height=”” letter_spacing=”” text_color=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]

  • Tappan Zee Constructors , ett designbyggande team som inkluderar Fluor, American Bridge, Traylor Bros och Granite Construction, har väckt talan mot New York State Thruway Authority som söker 961 miljoner dollar för extra kostnader i samband med dåligt väder, krankollaps och störningar från ett annat designbyggande team i TZC: s prestationer på $ 4 miljarder Gov. Mario Cuomo Bridge, enligt dokument från TZC till Construction Dive.
  • TZC hävdar att myndigheten anlitade ingenjörsföretaget HNTB, som inte ingår i stämningen, för att övervaka projektet för dess räkning och krävde att HNTB granskade och godkände TZC: s beslut så att de negativt påverkade produktiviteten. Dessutom tvingade icke godkända ändringsordrar för väderfördröjningar tidigt i projektet och den förlorade tiden i samband med en krankollaps 2016 tvingade TZC att påskynda arbetet, säger rättegången och medför extra kostnader.
  • Enligt TZC kräver kontraktet interna resolutionsprocesser vara uttömd innan andra rättsmedel kan användas när det gäller tvister av denna typ, och TZC sa att förhandlingarna med myndigheten har nått den punkten.


“Vårt mål i detta försök är fortfarande att nå en rättvis och snabb lösning med NYSTA, snarare än att fortsätta att dra ut skadeprocessen, vilket innebär en ohållbar kostnadsbörda för våra företag och i slutändan New Yorks skattebetalare”, sade TZC i ett mejlmeddelande “Vi söker helt enkelt kompensation för vårt arbete på en bro som har varit komplett, operativ och framgångsrikt fungerat som en viktig transportförbindelse för New Yorkers i över två år.” I ett brev till myndigheten skrev TZC-projektledaren och projektledaren Sam Choy, “Att ignorera förfallna skulder får dem inte att försvinna. Intresset tillkommer och beteendet driver de mest erfarna företagen från att göra affärer med staten. “Detta är den andra lagliga svep som TZC har tagit vid myndigheten i statsdomstolen i ett försök att få tillbaka nästan 1 miljard dollar i extra kostnader. Under 2019 Konsortiet lämnade in en rättegång för att tvinga myndigheten att överlämna dokument som kan hjälpa till att bevisa sina krav på ändringsorder. TZC hävdade att myndigheten bryter mot statens informationsfrihetslagar genom att inte tillhandahålla dokumenten. Denna begäran nekades i mars förra året. TZC sa att man bad om dokumenten 2018 och att pappersarbetet relaterat till projektbudgetar, beredskapsbelopp, kommunikation mellan myndigheten och guvernörens kontor och annan korrespondens är alla integrerade i försöket att bevisa sina påståenden. stämde också Foothills Bridge Co., en rivningsentreprenör för projektet, för mer än 40 miljoner dollar och påstod att entreprenören var försumlig i sin design och förberedelse planering av rivning av Tappan Zee-broens huvudspännvidd 2018. Rivningen ifrågasatte strukturens integritet och tvingade TZC att medföra extra kostnader. Regeringen Andrew Cuomo har använt bron som ett exempel på hur design-build-metoden kan användas för att leverera större infrastrukturprojekt i tid och på budget.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Gratis Offertförfrågan